De Hoofdzaak
Want de hoofdzaak dat ben jij!

diensten

 

Consult

Loop je steeds tegen een muur aan en weet je geen raad meer.

Is je batterij leeg en weet je deze niet meer op te laden? 

Moet je zoveel maar loopt je hoofd al over bij het idee?   

Ben je gestrest, depressief of mentaal op gebrand?

Dan wordt het tijd om nu voor jezelf te kiezen! 

Hulp vragen is geen teken van zwakte, het is juist een teken van kracht! 

Je hoeft niet alles alleen te doen, laat deze gedachte maar snel los. 


Door mindfulness toe te passen in je leven, leer je op een andere manier naar problemen te kijken. 

Stress signalen worden eerder herkend, zodat je op tijd jouw grenzen aan kan geven . 

Geen psychologisch graafwerk, geen zware medicatie, wel praktische tips, oefeningen, handvatten en de juiste begeleiding. 

intake gratis 

Deze intake kan als gewenst telefonisch of in mijn praktijk plaatsvinden.

Consult 40 euro

 

 

 

  • 5dcf83ef2670a7ed77e03b9b69def899
    5dcf83ef2670a7ed77e03b9b69def899
  • FB_IMG_1541158840709
    FB_IMG_1541158840709
  • 14d0d80267cbea950dce60caee085479
    14d0d80267cbea950dce60caee085479

 

 

Meditatie

De tijd dat meditatie zweverig gevonden werd is gelukkig voorbij, want het is enorm heilzaam voor lichaam en geest.

Het brengt je dichter bij jezelf en geeft je rust en inzicht.

De bodyscan is de meditatievorm die veel gebruikt wordt bij mindfulness.

Bij deze meditatie scan je als het ware je hele lichaam, eventuele spanningen of pijntjes worden bewust gevoeld.

Na de meditatie brengen we deze in kaart en kijken we wat we kunnen doen om deze ongemakken te verhelpen.

kosten 25 euro







bewustzijnswandeling

Door gericht mindful te wandelen, kom je helemaal terug in het Nu.

Tijdens deze wandeling richten we ons op het huidige moment, waardoor je direct ontspanning voelt en meer innerlijke rust ervaart.

Afgewisseld met een op mindfulness gerichte oefening is deze wandeling een cadeautje voor jezelf.

Individueel of in groepsverband, maximaal 6 personen.

Duur ongeveer anderhalf uur 

kosten 30 euro


  • FB_IMG_1544472625957
    FB_IMG_1544472625957
  • mindfullness-1
    mindfullness-1
  • 2018-12-16-17-22-01
    2018-12-16-17-22-01



bewust eten

Een mindful leven is leven met volle aandacht. Het is in balans zijn met gedachten en het is goed zorgen voor jezelf, van binnen en van buiten , lichaam geest en ziel.
Mindful eten is de weg naar een lichamelijk gezonde levensstijl.
 
Eten met volledige aandacht is weten wat je eet, en niet gedachteloos grijpen naar snacks.
Het gaat meer om de timing van
  je maaltijden dan om het beperken ervan.
Het bewust eten dieet is een nieuwe, oude manier van eten, waarin de voordelen van het periodiek vasten zijn verwerkt.
Het voordeel van bewust eten is dat je mag eten wat je lekker vind, eten waar je van houd. 

Periodiek vasten bestaat al duizenden jaren en in vele verschillende vormen. In de vorm van bewust eten zijn we mild voor ons zelf, zodat deze manier van eten makkelijk toe te passen is in het dagelijks leven, zonder al te veel veranderingen. Het is op reis gaan naar een gezondere versie van jezelf, en tijdens deze reis zal je wat bagage verliezen, als jij dat wil.

Het is heilzaam voor het lichaam om een rustpauze te creëren, en de beste tijd om deze te starten is 19.00 uur. Dat betekent na 19.00 uur niets meer eten en drinken, uitgezonderd thee en/of water.
Dat kan weerstand op roepen want we zijn in de avond kwetsbaarder voor slechte keuzes, dan zijn we het meest moe en soms gebruiken we het eten voor afleiding of stress verlichting.
Toch is het makkelijker dan je denkt

Bewust eten doe je met volledige aandacht, dus aan tafel, niet voor de tv, niet lopenderweg en zonder afleiding van bijvoorbeeld een mobiele telefoon.
Je neemt de tijd om te ruiken, proeven en te zien wat je eet.
Daardoor zal je ook sneller vol zitten.

Bewust eten is eten met gezond verstand, we weten allemaal dat geraffineerde suiker slecht is.
Doe je lichaam een plezier en beperk suiker. Eet volle producten en veel verse groenten.

Tips

• Weeg je elke dag
• Hou een dagboekje bij
• bekijk jezelf in de spiegel, wees mild en trots

Eet week 1 t/m 3 van 09.00 uur tot maximaal 19.00 uur.
Eet week 4 t/m 6 van 10.00 uur tot maximaal 19.00 uur
Eet week 7 t/m 9 van 11.00 uur tot maximaal 19.00 uur
Na deze 9 weken zal je beter slapen, je beter voelen, beter in je energie zitten en gewicht verloren hebben. Dus stop niet na deze 9 weken maar maak er een levensstijl van.

Behoefte aan begeleiding, motivatie, menu's en tips? 
Volg dan mijn 9 weken durende bewust eten programma.

kosten 175 euro of in termijnen van 20 euro